Training ‘Vind je kracht’ Een training met als doel een burn-out te voorkomen en ondersteuning bij een burn-out. Heb je klachten als: • vermoeid, lusteloos • slecht slapen • pijn (spierpijn, hoofdpijn, rugpijn, nekpijn, etc.) • maag-darmklachten (o.a. geen eetlust) • overgevoelig voor licht en geluid • verminderde weerstand • gejaagd, onrustig, gespannen • prikkelbaar, snel geïrriteerd • somber, huilbuien, angst • kun je minder genieten • piekeren, besluiteloos, concentratieverlies, vergeetachtig Dan ben je op weg om een burn-out op te lopen of je hebt er al een! Het belangrijkste kenmerk van een burn-out is het gebrek aan energie en plezier. Zelfs de gewone dagelijkse dingen doen (boodschappen doen, huishouden, eten koken) wordt te veel: alles kost te veel energie. Soms word je overspoeld door vaak heftige emoties in de vorm van huilbuien, woede-uitbarstingen, angst- en paniekaanvallen. Hoe werkt het? De training werkt in drie stappen. Eerste stap: ontdekken wat je nodig hebt en hoe ga je daar mee om. Tweede stap: ontdekken waar je kracht ligt en je inspiratie. Derde stap: uitzoeken hoe je nieuw “gedrag” toepast in de praktijk. Door middel van beeldend werken, verven, tekenen, kleien en collages maken ga je het proces aan van meer zorg voor jezelf in balans met zorg voor de ander.
Het werk wat je hebt gemaakt vormt een blijvend beeld van je proces en zal je ondersteunen om de verworven vaardigheden te behouden en mogelijk te verdiepen. Wie geven de training? De training wordt gegeven door twee creatief beeldende therapeuten. Julia Molenaar (Bij de Jabbok) en Jannie Horjus (Praktijk Yinnar.) Bij de Jabbok Praktijk voor creatieve therapie en contextuele hulpverlening Julia H. Molenaar Geregistreerd creatief therapeut en contextueel hulpverlener Pakhuis Hartelust, Romkeslaan 41 8933 AR Leeuwarden 058-2129029 | 06-20207887 bijdejabbok@juliamolenaar.nl www.juliamolenaar.nl Praktijk Yinnar Praktijk voor creatieve therapie en psychosociale therapie Jannie Horjus Geregistreerd creatief therapeut en psychosociaal therapeut Vredeman de Vriesstraat 27 8921 BR Leeuwarden 058-2157623 info@praktijkyinnar.nl www.praktijkyinnar.nl
Wanneer en waar De training wordt op dinsdagavond van 19.30 tot 21.30 uur gegeven in de praktijk van Bij de Jabbok in Pakhuis Hartenlust. De training start bij voldoende deelname (minimaal 8 en maximaal 12 deelnemers.) Aanmelding Dit kan bij beide praktijken. Duur en kosten De training bestaat uit een intake en 8 bijeenkomsten, de kosten bedragen € 55 per bijeenkomst. Deze kosten zijn bij de meeste aanvullende verzekeringen te declareren en gaan niet ten koste van de eigen bijdrage. De deelnemers verbinden zich na inschrijving voor de duur van de training.

Praktijk Yinnar | Vredeman de Vriesstraat 27 | 8921 BR Leeuwarden | 058 215 76 23 | info@praktijkyinnar.nl | www.praktijkyinnar.nl